The Web's Only Official All-Scorpion Forum!

HomePortalCalendarFAQSearchRegisterMemberlistUsergroupsLog in
ChatBox

Share | 

Is it venomous?

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
snolder
Pandinus

Number of posts : 5
Registration date : 2009-06-07

PostSubject: Is it venomous?   12/28/2009, 8:59 am

http://picasaweb.google.dk/lh/photo/pDnJYgiFnDlTV9cpURLSpw?authkey=Gv1sRgCJbWxafAqpaaPw&feat=directlink[/url]

Do not know it my photo appears - if it does - what do you see? It is from Crete, Greece. (you might have to copy to the browser...) Can anyone tell me if these scorpions are venomous? Asking because eveyone tells me that my son was in danger when he caught these ones last summer - I believe they are harmless - that there are no venomous scorpions in Europe - not deadly anyway, but I am no expert - just a mom being a bit worried about my sons interests. Hope you experts can help. None of the scorpions were harmed - of course - we just wanted to have a closer look ;-)
Thanks.
Hanne, Denmark
Back to top Go down
View user profile
binksyboy3
Androctonus

Number of posts : 1690
Registration date : 2009-03-05

PostSubject: Re: Is it venomous?   12/28/2009, 11:49 am

Hi, ALL scorpions are venomous. However the potency of venom can vary greatly - bee sting to potential death totally dependant on the species.
Back to top Go down
View user profile
binksyboy3
Androctonus

Number of posts : 1690
Registration date : 2009-03-05

PostSubject: Re: Is it venomous?   12/28/2009, 11:52 am

After looking at your picture, i'm afraid i can't put my finger on what species that is - i've a few possibilities but i do know that unless he is allergic to the venom, that scorpion would not be life threatening to your son. Would hurt a lot with swelling though.

Hope this helps Smile
Back to top Go down
View user profile
Kejser
Administrator

Number of posts : 1373
Registration date : 2008-02-06

PostSubject: Re: Is it venomous?   12/28/2009, 4:14 pm

Hello Snolder

If you read this site you might get a better idea of what you are looking at when we are talking European scorpions and let me qoute out a little bit of the site

Quote :

Buthidae

This family has three representatives in Europe, which do not overlap in distribution. They are usually found in hot and dry wasteland with sparse vegetation, where they hide in natural burrows under stones etc. during daytime. As in other buthids, the venom is quite strong and sting is very painful. I have not been able to find any reports of deaths or serious cases attributed to European scorpions in the literature, but see the comments in connection with Iurus dufoureius and Calchas nordmanni. The European species seem not to pose any great threat to healthy humans.

What speices of scorpion i would put my fat finger some were in the middle of the Euscorpius genus, sorry but cant ID a Euscorpius closer then guesswork without a microscope Very Happy but these will probly not sting your son even if he picks them up.. But a word of advise scorpion venom like alot of orther venoms react more violently on ppl with less weight, such as small children, so its never a good idea to let smaller kids handle scorpions

and dont worry about being allegic there hasnt been a single sting causing a allegic reaction in history..

Pandinus

PostSubject: Re: Is it venomous?   12/28/2009, 6:58 pm

Yes I know that it might not have been a good idea. He did not catch them by hand though.
It is difficult to keep him away because it is his biggest interest. He keep saying it was his best holiday ever - just because of this experience.
Back to top Go down
View user profile
Kejser
Administrator

Number of posts : 1373

PostSubject: Re: Is it venomous?   12/28/2009, 8:11 pm

Guys iam going to take this in danish, if any one feels wronged about this pm me about it and we can resolve it there Very Happy

Hanne Jeg så desværre ikke første gang at du faktisk var dansk Very Happy men din søn har ikke været i fare på nogen måde som så, jeg vil ikke sige disse skorpioner er ufarlige da de stadig har gift igen det kommer an på din søns alder, jeg går ud fra han er er ældre end 12 ? folk som påstår disse er farlige for din søn har ikke forstand på hvad de snakker om, for det meste når man høre skorpioner går folk op i en spids og snakker om dødens farlige dyr Very Happy Dog synes jeg ikke du skal bekrymre dig for meget, disse har en rimlig mild gift og jeg tvivler på at din søn hvis han skulle blive stukket vil føle det værre end et bi stik, Du er også meget velkommen til at gå ind på ei-net.dk som er en dansk side for folk som har interesse for disse dyr og meget andet Very Happy der inde vil du sikkert få samme svar som jeg har givet dig her Very Happy
Du er selfølgelig også velkommen til at skrive videre her.
jeg tvivler meget stærkt på de arter du har vist kan skade din søn selvom han måske kun var 10 år, men hvis udheldet skulle være ude så tag det stille og roligt, der er ikke den store grund til at løbe til lægen med ham da lægen ikke vil ane hvad han skulle gøre. Dog hvis han begynder at få alvorlige syntomer, vejrtræknings problemer og ligene så lægehjælp, Det er muligt at den finger eller hvor han nu bliver stukket kan føles varm, føleseløs, prikkene, dunkende. Dette er ganske normalt og vil fortage efter et par timer max når vi snakker de arter du viser på billedet. Jeg snakker af personlig erfarring Very Happy

Pandinus

PostSubject: Re: Is it venomous?   12/29/2009, 11:58 am

Hej.

Tak for det. Han er 9 år og meget interesseret i alt der er "farligt". Men jeg synes egentligt at det er en sund interesse han har for dyr - hvis han selvfølgelig ikke kommer til skade ;-) Jeg havde læst om skorpioner i en rejsevejledning inden vi tog afsted og der stod at hvepsene på Kreta var farligere - derfor tog jeg det roligt. Efter vi er kommet hjem fandt jeg en gammel bog om kryb og her stod der at de kunne være farlige - og derfor blev jeg i tvivl. Jeg må holde lidt øje med ham - sidst vi var i Nordjylland havde han pludselig fanget to hugorme med et net og puttet dem i en spand- og DET var jeg bestemt ikke glad for -). Men tak for dit svar - jeg vil kigge nærmere på den nævnte hjemmeside - sammen med ham!
MVH Hanne
Back to top Go down
View user profile
Mr. Mordax
Administrator

Number of posts : 7743

PostSubject: Re: Is it venomous?   1/2/2010, 11:03 pm

Kejser wrote:
Guys iam going to take this in danish

If it works, it works! And it appears it worked indeed. Very Happy

Back to top Go down
View user profile
snolder
Pandinus

PostSubject: Re: Is it venomous?   1/3/2010, 5:26 am

Cannot link to tha danish homepage: ei-net.dk
Back to top Go down
View user profile
Sativa
Hadogenes

Number of posts : 92
Registration date : 2008-11-26

PostSubject: Re: Is it venomous?   1/3/2010, 7:35 am

HeHe Hanne.I dont think it would matter.Not many of the ppl here understand danish Very Happy
Back to top Go down
View user profile
michaelll
Centruroides

Number of posts : 106
Registration date : 2010-02-07

PostSubject: Re: Is it venomous?   2/20/2010, 3:23 pm

i will go with kejser and say not special toxic , and from the photo i will say a euopeus tergenstinus , but i didnt know they lived in crece, it was a good hunting , since i have a friend who is going each year and never find any , the ones i refer to useally comes from bosnia or anyway the ones i heard of, michael
Back to top Go down
View user profile
Sponsored content

PostSubject: Re: Is it venomous?   

Back to top Go down

Is it venomous?
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» Hamm venomous room
» Keeping venomous in rented accommodation.
» My collection of non venomous snakes
» Venomous snake found in a German store.
» Our non venomous Section